بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
  • 1403/06/20 - 12:27
  • - تعداد بازدید: 16
  • - تعداد بازدیدکننده: 16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
وزیر جهاد کشاورزی:

ظرفیت علمی نخبگان و محققان امنیت غذایی باید بکارگیری شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موضوعات روز نیازمند تلاش‌های علمی است، گفت: الگوی مصرف مهم است و باید براساس اقلیم و شرایط آب و هوایی مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین از ظرفیت علمی نخبگان و محققان در این زمینه استفاده بیشتری خواهد شد.توجه به روستاها را در برنامه ها مدنظر داریم و از نظر عملی باید در این زمینه کار شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه که امسال تکیه گاه اصلی رشد اقتصادی کشور روی بخش کشاورزی خواهد بود و اقتصاد کشاورزی دانش بنیان اگر مورد توجه قرار نگیرد کارها خیلی خوب پیش نمی رود، گفت: تمرکز بر اقتصاد و کشاورزی دانش بنیان و حمایت از واحدهای کوچک تولیدی مهمترین گام برای رونق تولید و پیشبرد امور کشاورزی است.

غلامرضا نوری قزلجه افزود: الگوی مصرف مهم است و باید براساس اقلیم و شرایط آب و هوایی مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین موضوعات روز نیازمند تلاش های علمی است و باید از ظرفیت علمی نخبگان و محققان در این زمینه بهره برداری بیشتری شود.

وی همچنین با بیان اینکه هرکشوری که نتواند امنیت غذایی خود را تامین کند حرفی در جهان برای گفتن ندارد، ادامه داد: امروز ناپایداری منابع ، کمبود آب، فرسایش خاک و تغییرات اقلیمی چالش هایی را ایجاد کرده که باید برنامه ریزی دقیق و منسجمی در این زمینه داشت، از این رو توجه به روستاها را در برنامه ها مدنظر داریم و از نظر عملی باید در این زمینه کار شود.

وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برنامه ها و قوانین بالادستی تکالیفی را مشخص کرده و نیازمند برنامه ریزی دقیق همراه با نیروی انسانی زبده و دانش بومی هستیم، گفت: با استفاده از فناوری جدید باید به صحیح ترین اعداد و ارقام در بخش کشاورزی برسیم که افزایش ضریب نفوذ دانش را در برنامه کاری خود داریم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی فقط توجه به تنظیم بازار نخواهیم داشت بلکه سایر مسایل اساسی از جمله توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی نیز مدنظر قرار می گیرد، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی همگام با برنامه های دولت چهاردهم مشی خود را توجه به علم درمسیر عقلانیت قرارداده ایم که در این مسیر از پژوهشگران و محققان می خواهیم که همراه ما باشند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: قرار است یک سازمان برای توسعه روستایی و عشایری کشور تشکیل شود که در این زمینه به نقطه نظرات علمی نخبگان نیاز خواهیم داشت اما در کنار تولید به پایداری منابع، منابع طبیعی و محیط زیست توجه خواهیم کرد. روشهای جدید را باید پیدا کنیم تا سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص اقتصاد ملی افزایش یابد چراکه امروز در سرمایه گذاری بخش کشاورزی با کمبود سرمایه مواجه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: امسال تکیه اصلی رشد اقتصادی کشور بر روی بخش کشاورزی خواهد بود بنابراین حمایت های لازم را در این بخش خواهیم داشت.همچنین باید دید که در شرایط اقلیمی و وضع آب، هوایی کشور چه چیزی ایجاب می کند که تولید شود و اگر شدنی است باید به جدمورد پیگیری قرار گیرد. مزیت های نسبی را در این بخش باید شناسایی کرد و خودکفایی نیز مهم است.


  • گروه خبری :
  • کد خبر : 173042
کلمات کلیدی
مدیر سیستان و بلوچستان
خبرنگار

مدیر سیستان و بلوچستان